Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Guerra Comercial. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Guerra Comercial. Mostrar tots els missatges

divendres, 15 de maig del 2026

"Volem que tot això termini" (D.Trump)

 


El triomfalisme de Trump contrasta amb Xi Jinping, molt més cautelós, Sembla que Trump surti de la Xina amb els deures fets: solució aranzelària, revertir el conflicte iranià, apaivagar el neguit de Taiwan, en fi, la promesa d'un radiant futur on tothom serà feliç gràcies els esforços del dos titans de la pau i la concòrdia. El problema és que Trump no pot quedar-se quiet, la seva hiperactivitat malaltissa farà què demà passat, torni a canviar de discurs i dir tot el contrari què ara mateix pregona els quatre vents. Caldrà estar atents. 

PD: Dir el que diu Trump, quan ha sigut ell qui va començar amb l'ajuda inestimable d'Israel, resulta d'un cinisme estratosfèric.





dimecres, 9 d’abril del 2025

L' amic americà !

 


En un discurs seu davant el Comitè Nacional Republicà del Congrés, el president ha assegurat que el seu pla de tarifes recíproques anava de meravella. I en el seu to habitual, ha reblat: "Us ho dic, aquests països [els afectats per les noves tarifes] ens estan trucant per besar-me el cul. Es moren per fer un pacte. Per favor, per favor, fem un pacte, faré el que sigui". (Ara.cat. 9/4/25)


L'expressió de Trump dona idea del que pensa de tothom. Els membres de la UE han trucat a Trump. Però la UE com institució supranacional, ha trucat? La resposta és que si. Les veus de  Ursula von der Leyen i companyia, son transparents per Trump. La UE no vol enfrontaments -una estratègia raonable-, però la política insensata de Trump si vol aquest enfrontament, perquè sap que guanyarà la partida almenys amb la UE. En situacions com aquestes, son els estats membres amb interessos contraposats els que fan impossible els acords. I això fa que la UE no sigui rellevant en l'escena internacional, cada vegada més polaritzada per EUA i la Xina.


divendres, 4 d’abril del 2025

El països pobres els castigant amb els aranzels més alts!

 










Per fi tenim els responsables del dèficit comercial d' EEUU. Gràcies els avenços en infografia, Donald Trump ha pogut desvetllar el països responsables de la mala situació financera. Ara aquests països seran castigats com correspon. De fet, posar una diana els països més pobres dona idea del que busca Trump en la seva particular croada contra les injustícies que pateix EEUU. Això no va de guerra comercial, va de dir al món qui mana. Waltmart ja pot acomiadar-se del preus de les camises a 2$. És el que té tenir un President que cuida de la bona gent que el vota.