Com de gran ha de ser l'aeroport del futur de Barcelona? Aquesta és la pregunta. AENA vol invertir un món de milions per l'ampliació. Tenen una pedra a la sabata que es diu la Ricarda, un petit estany protegit per la Xarxa Natura 2000, al delta del Llobregat. Les forçes econòmiques de Barcelona estan a favor de l'ampliació. La pluja de milions és un clàssic quant és vol animar a fer alguna cosa, però la experiència dels darrers temps, s'ha de ser molt escèptics. Com conjugar ampliació i sostenibilitat ambiental? Es por tenir tot? Com no sóc expert, caldria fer un estudi, se suposa que hi ha d'haver-hi, per decidir el millor, per totes les parts afectades. L'aeroport de Barcelona no es com Madrid que tenen terreny per donar i vendre, ací tenim el mar i un àrea metropolitana molt atapeïda.
La veu ecologista, com totes, també els dels veïns de la zona, s'han d'escoltar, però cal valorar si s'ha de fer l'obres, malgrat les aus, tinguin que marxar a un altre lloc. En el seu article "Cal aprofitar les oportunitats" Germà Bel, recorda: "No és sobrer, atès el cas, recordar l’episodi d’Alguaire: una decisió incorrecta tècnicament i social (construir-hi un aeroport comercial) va anar associada a la decisió de no ampliar les instal·lacions d’Alfés per preservar una colònia d’aloses becudes a la Timoneda. Això va implicar un augment de despesa de vàries desenes de milions € en una inversió nova a Alguaire. Tanmateix, la colònia d’aloses becudes va marxar el 2005 (es podria estar refent ara), fins i tot abans de l’inici de les obres a Alguaire. ". (Ara.cat, 2/6/21)
Com recorda Germà Bel, cal fer un anàlisi de cost/ benefici, per prendre una decisió que afectarà a tothom.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada